جهانعکس

استفاده از گزینه «حالت هواپیما» در تلفن‌ها برداشته می‌شود

مسافران خطوط هوایی که در کشورهای اتحادیه اروپا (EU) سفر می کنند به زودی می توانند به معنای واقعی کلمه از تلفن های خود در آسمان استفاده کنند.

به گزارش کوکچه کمیسیون اروپا تصمیم گرفته است که خطوط هوایی می توانند فناوری 5G را در هواپیما ارائه کنند. این بدان معناست که مسافران دیگر نیازی به قرار دادن گوشی های خود در حالت هواپیما ندارند.

کمیسیون اروپا در حال آماده شدن برای پایان دادن به برنامه “حالت هواپیما” در پروازهای داخل کشورهای اتحادیه اروپا (EU) است. کمیسیون 30 ژوئن 2023 را آخرین مهلت کشورهای عضو برای در دسترس قرار دادن باندهای فرکانس 5G برای هواپیماها اعلام کرده است.

از این تاریخ، مسافران از این پس می توانند از تمام ویژگی های گوشی خود در طول پرواز استفاده کنند.

مسافران بین کشورهای اتحادیه اروپا می توانند از برنامه های پر داده استفاده کنند که موسیقی و ویدیو و همچنین تماس ها را پخش می کنند.

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا برای بازار داخلی، گفت: «زمانی که صحبت از امکانات ارائه شده توسط اتصال فوق سریع و با ظرفیت بالا می شود، آسمان دیگر محدود نیست.


از سوی دیگر، کمیسیون اتحادیه اروپا از سال 2008 باندهای فرکانسی خاصی را برای هواپیماها در نظر گرفته است و به برخی از خدمات اجازه داده است تا دسترسی به اینترنت را در هوا ارائه دهند. با این حال، این سرویس کند بود زیرا نیاز به اتصال هواپیما به ماهواره روی زمین داشت.

کمیسیون اروپا گزارش داده است که سیستم جدید می تواند از سرعت دانلود بسیار بالاتر ارائه شده توسط 5G استفاده کند که می تواند بیش از 100 مگابیت در ثانیه باشد و به شما امکان می دهد فیلم را تنها در چند دقیقه دانلود کنید.

دای ویتینگهام، رئیس کمیته ایمنی پرواز بریتانیا، گفت که حالت هواپیما به دلیل فقدان اطلاعات در مورد نحوه تأثیر دستگاه های تلفن همراه بر هواپیماها مهم است.

ویتینگهام گفت: «این نگرانی وجود داشت که تلفن‌های همراه با سیستم‌های کنترل خودکار پرواز تداخل داشته باشند.

تجربه ما نشان داده است که این ریسک بسیار کم است. “توصیه ما همیشه این بوده است که دستگاه ها هنگام پرواز در حالت هواپیما باشند.”

از سوی دیگر، در ایالات متحده این ترس وجود دارد که فرکانس‌های 5G بر پروازها تأثیر بگذارد و به طور بالقوه حتی منجر به اندازه‌گیری نادرست ارتفاع شود.

با این حال، ویتینگهام بیان کرد که این مشکلی در بریتانیا و اتحادیه اروپا نیست و افزود: «ما یک تنظیم فرکانس متفاوت برای 5G و تنظیمات انرژی کمتر از حد مجاز در ایالات متحده داریم.

“مردم مسافرتی 5G می خواهند. تنظیم کننده ها این امکان را باز خواهند کرد، اما اقداماتی برای اطمینان از ایمن بودن هر کاری که انجام می دهند وجود دارد.”

دکمه بازگشت به بالا